Acne(behandelingen)

Wat is acné?

Acne is een veel voorkomende huidaandoening die zich uit in ontstekingen en mee-eters. Deze ontstaan op delen van de huid die veel talgklieren bevatten, zoals het gezicht, het decolleté, de schouders en de rug.
Acne ontstaat meestal door een combinatie van factoren:

1. Een verhoogde talgproductie;
2. Opstapeling van dode huidcellen;
3. Afsluiting van het talgklierkanaal;
4. Bacteriën die in haarzakjes en in talgklieren aanwezig zijn.

Daarnaast laat acne ook vaak littekens achter. Acne komt niet alleen bij jongeren voor, ook volwassenen kunnen er last van hebben.
Er zijn meerdere behandelingen mogelijk voor acne, daarom kijken wij tijdens een gratis en vrijblijvend intakegesprek altijd naar jouw persoonlijke situatie en zoeken we samen naar een passende oplossing.

SkinPen-microneedling tegen acne(littekens)

Met de SkinPen worden er door toepassing van kleine steriele naaldjes die met een vibrerende beweging op de huid terecht komen kleine microkanaaltjes in de huid gemaakt. Deze zijn niet zichtbaar voor het blote oog, maar door deze prikkeling wordt wel het natuurlijke wondgenezingsproces gestimuleerd. Door deze versterkte reactie, wordt de huid sterker en gaat beter functioneren. De behandeling heeft een beter gebalanceerde huid tot gevolg. Hierdoor kan de huid de eerdergenoemde oorzaken van acné beter het hoofd bieden en tegengaan. Naast het effectief verminderen van acnéklachten, worden ook grove huidstructuren, fijne lijntjes en acné-littekens sterk verminderd.

Peelingbehandeling tegen acne

Bij een peelingbehandeling brengen worden er verschillende vloeistoffen op de huid aangebracht die bestaan uit natuurlijke zuren, zoals melkzuur, salicylzuur, glycolzuur en/of TCA. Elk zuur heeft unieke eigenschappen en effecten voor de huid, zoals pigmentvlekken verlichten, ontstekingen doven, talgproductie remmen, structuur verbeteren en het gehele huidbeeld ‘gezonder’ maken. Met peelings pakken we huidproblemen aan en verbeteren we de huidconditie. Kortom, voor vrijwel elke huid is er een geschikte peelingbehandeling.

Wat is de beste behandelinge tegen Acné?

De beslissing voor wat voor jouw situatie de beste behandeling is, is afhankelijk van de hoe de acne zich bij jou specifiek manifesteert. Ook de mate van activiteit is van invloed op de keuze voor aanpak. We kijken naar het gehele huidbeeld en nemen we samen met jou alle opties door. In het gratis en vrijblijvende intakegesprek adviseren we je graag wat jouw huid nodig heeft en op welke manier je het snelst van je acnéklachten af komt. Bel ons voor een afspraak, zodat je binnenkort van de acné verlost bent!

Resultaat van een acnebehandeling

Stel ons je vraag via WhatsApp op 06 82 20 24 74.