Gevoelige huid

Wat kan je doen voor een gevoelige huid?

Een gevoelige huid ontstaat wanneer de huidcellen moleculen vrijlaten die een huidontsteking veroorzaken. Dit kan zich uiten in roodheid, zwellingen, pijn, een warmer aanvoelende huid en een afname van de celfuncties.

De overgevoeligheid van je huid kan veel oorzaken hebben. Boosdoeners kunnen zijn: gevoelige darmen, voeding, stress, zonlicht, kou of warmte, maar ook verschillende chemische stoffen kunnen je huid gevoelig maken.

Een gevoelige huid kun je het beste aanpakken met vitamine A-crĆØme en antioxidanten. Het gebruik van vitamine A-crĆØme moet je geleidelijk opbouwen. Dankzij vitamine A wordt de barriĆØrefunctie van je huid sterker en herstelt je huid vlotter. De simultane inname van omega-3 is hierbij onontbeerlijk. Omega-3 werkt ontstekingsremmend, zo gaat je huid minder ontsteken en zal dus minder gevoelig zijn.

Intake en huidanalyse

Bij Kliniek de Pauw hebben we de mogelijkheid om vrij nauwkeurig te bepalen wat de reden is dat jij een gevoelige huid hebt. We doen een uitgebreide intake en ook kunnen we met een meting bepalen welke essentiƫle bouwstoffen in de huid aanwezig zijn en welke ontbreken. We kijken samen naar voedingspatroon en leefstijl.

Heb je een vraag of wil je een afspraak maken? Neem dan contact met ons op.

Thuisproducten en behandelingen

We bepalen in overleg wat we samen kunnen doen. Jij gebruikt thuis de geadviseerde producten. De skincoach heeft speciale behandelingen en producten die ze inzet in de kliniek, afgestemd op de behandeling van de gevoelige huid. Uiteraard houden we rekening met ieders mogelijkheden, dus kaat dat geen belemmering zijn.

Wellicht heb jij ergens in het verleden al eens een heftige reactie gehad op het gebruik van bepaalde huidverzorgende producten. Je bent niet de enige; mensen met een gevoelige huid hebben vaker een negatieve reactie op gezichtsverzorgende behandelingen.

Bij Kliniek de Pauw zijn we ervaren in het behandelen van een gevoelige huid en hebben we producten die daar het best bij passen. We gaan heel voorzichtig te werk.

Een gezonde levensstijl in combinatie met de juiste producten en behandelingen kan je weer een gezonde huid geven. Wij gaan graag de uitdaging aan om samen met jou dit traject in te gaan.

Stel ons je vraag via WhatsApp opĀ 06 82 20 24 74.