Ik wil er minder vermoeid uitzien

Zie je er vermoeider uit dan je je voelt? Wil je weer een frisse en energieke versie van jezelf in de spiegel zien? Gelukkig kun je tegenwoordig al veel doen om een vermoeide blik te verminderen.

Vermoeide blik oplossen

Er zijn in de loop der jaren verschillende mooie en veilige behandelingen ontwikkeld om je vermoeide blik te verminderen. Sommige behandelingen zijn ingrijpender dan andere. Het spectrum strekt zich uit van huidkwaliteitsverbetering tot faceliften, met daartussenin behandelingen met botulinetoxine en fillers en/of een ooglidcorrectie.

Om te bepalen hoe jouw vermoeide blik het beste opgelost kan worden, is het belangrijk te begrijpen hoe een vermoeide blik tot stand komt. Lees hier meer over de oorzaken van een vermoeide blik.Ā

Over het algemeen geldt wel dat hoe langer je wacht met het aanpakken van verouderingsverschijnselen, hoe ingrijpender je behandelplan wordt. Het is daarom altijd een goed idee om doorlopend aan je huidkwaliteit te werken en er op tijd mee te beginnen. Een goede en gezonde huid heeft zoveel invloed op een frisse en mooie uitstraling dat een hoop andere, meer ingrijpende behandelingen overbodig zijn dan wel uitgesteld kunnen worden en/of, als je ze toch ondergaat, langer hun resultaat behouden.

Heb je een vraag of wil je een afspraak maken? Neem dan contact met ons op.

Vermoeide blik ā€“ wat te doen?

Het oplossen van een vermoeide blik vraagt in de meeste gevallen om een behandelplan dat bestaat uit meerdere aspecten. Als je je verdiept in de oorzaken, dan begrijp je dat er op verschillende gebieden en lagen gewerkt moet worden voor het beste resultaat.

Voor het compenseren van verlies aan botstructuur zijn fillers ideaal. Fillers zijn beschikbaar in verschillende composities en diktes waarmee heel zorgvuldig subtiele verbeteringen aan het jukbeen, de kaaklijn of onder de ogen kunnen worden gerealiseerd. Er zijn veel opties om de oorzaken van een vermoeide blik te behandelen.

Wallen en huidoverschot onder de ogen kunnen op verschillende manieren benaderd worden. Als er sprake is van een huidoverschot kan dat met een onderooglidcorrectie worden verwijderd. Is het nog niet zover, of houd je er niet van als er in je gesneden wordt, dan kun je een behandeling met RRSĀ® HA Eyes overwegen. Met deze behandeling zien we heel mooie resultaten in het verzachten van de tekening van de wallen en de kraaienpootjes. Ook wordt hierdoor dunne huid onder de ogen ietsje dikker en drijven we vocht onder de ogen af voor een mooie, egale overgang van de dunne naar de dikke huid.

Voor het oplossen van een vermoeide blik moeten we verder kijken dan alleen het gebied rondom de ogen. Ook diepere rimpels, zoals neus-lippenplooi of marionetlijnen bij de mond, zijn aandachtsgebieden om een vermoeide uitstraling tegen te gaan. Dit kan doorgaans eveneens met de inzet van fillers worden gedaan.Ā

Een ander belangrijk aspect om een vermoeide blik tegen te gaan, is om je huidkwaliteit te optimaliseren. Hier kunnen peelings, skinboosters of laserbehandelingen behulpzaam in zijn.

Heb je een vraag of wil je een afspraak maken? Neem dan contact met ons op.

Vermoeide blik ā€“ uiterlijke kenmerken

Een vermoeide blik heeft verschillende oorzaken. Botresorptie, kleiner wordende en zakkende vetcompartimenten en achteruitgang van de huidkwaliteit zorgen voor een vale huid, wallen, hangende oogleden, diepere neus-lippenplooi en/of marionetlijnen.

Als we in de spiegel kijken, zien we zelf vaak slechts een of twee van deze indicaties. Maar voor het effectief behandelen van een vermoeide blik is het noodzakelijk al deze aspecten goed te beoordelen. Zo kan een volledig beeld worden gekregen van wat te doen om weer een frisse blik te krijgen.

Vermoeide blik - oorzaken

Vaak horen we mensen vragen om een behandeling van de wallen om een minder vermoeid uiterlijk te realiseren. Helaas is een vermoeide blik daarmee meestal niet verholpen. Een vermoeide uitstraling wordt in verreweg de meeste gevallen veroorzaakt door een combinatie van verschillende verouderingsverschijnselen in ons gezicht.

Tijdens het ouder worden, ontstaan er op verschillende lagen in ons gezicht veranderingen die ons een vermoeide blik geven. Deze lagen zijn:

1. botstructuur
  2. onderhuids vet- en spierweefsel
  3. huiddikte en -kwaliteit

Ā

Botstructuur
Op de diepste laag bevindt zich onze schedel. De schedel fungeert als het ware als een kapstok voor de minder diep liggende lagen – onze vetkussens en onze huid.

Naarmate we ouder worden, wordt een proces dat we botresorptie noemen steeds duidelijker zichtbaar aan de oppervlakte. Zo wordt ons jukbeen smaller, net als onze kaakbeenderen. Ook onze oogkassen worden groter terwijl de schedel als geheel juist kleiner wordt. Door deze krimp wordt de ā€˜kapstokfunctieā€™ van de schedel steeds minder effectief en zien we tekenen van verzakking en verslapping.

Onderhuids vet- en spierweefsel
Vooral onze onderhuidse vetkussentjes, die zorgen voor de mooie, volle contouren in ons gezicht, hebben te lijden onder het verlies van de kapstok. De vetkussentjes worden kleiner en zakken naar beneden, vooral ter hoogte van het jukbeen. Hierdoor wordt de druk op het gebied rond de mond groter en de neus-lippenplooi zichtbaarder.

Spierweefsel speelt een belangrijke rol bij het ontstaan van dynamische rimpels zoals lachrimpels, fronsrimpels en voorhoofdlijnen

Huiddikte en -kwaliteit
Tot slot is de kwaliteit van onze huid van groot belang voor de mate van onze vermoeide uitstraling. Hoe sterker en elastischer de huid, des te beter de huid in staat is de zwaartekracht te weerstaan. Ook overmatige pigmentvlekjes, een vale huid en een huid vol met roodheden en adertjes dragen bij aan een vermoeide uitstraling.

Huidoverschot boven de ogen, veroorzaker van de bekende hangende oogleden, is een chirurgische indicatie. Huidoverschot onder de ogen kan ook worden veroorzaakt door een te dunne huid in combinatie met vochtophoping. Ook dit is een belangrijke veroorzaker van een vermoeide blik maar vraagt niet per se om een chirurgische ingreep. Klik hier voor meer informatie over de oogbehandelingen

Stel ons je vraag via WhatsApp opĀ 06 82 20 24 74.